Praktijkverhalen
Het Initiatief TruStone wil bedrijven ondersteunen bij hun due diligence-activiteiten door ervaringen te delen. Lees hoe bedrijven, bonden en ngo’s werk maken van due diligence in de natuursteenketen.
Praktijkverhaal Stone en ARAVALI
Interview met Kristof T’Sjoen, Product & Marketing Director van Stone, en Varun Sharma, Directeur Programma’s van de Indiase ngo ARAVALI, over de stakeholderdialoog rond de winning van zandsteen in Rajasthan, India.
Praktijkverhaal Arte
Interview met Niels van den Beucken, algemeen directeur van Arte, over de noodzaak om samen risico’s in de natuursteenketen aan te pakken. Dit kan bijvoorbeeld via collectieve projecten met overheden, vakbonden, ngo’s en deelnemende bedrijven.
Praktijkverhaal arbeider, leverancier en verwerker
Interview met Santosh Bai die werkt in een Indiase steengroeve, Rahul Bazaz, CEO van leverancier Stone Shippers, en Jochen Clockaerts, Managing Director van Stoneline, over de belangrijkheid van dialoog om verbeteringen te bereiken in de natuursteenketen.
Praktijkverhaal Bruynzeel
Interview met Ron van den Berg, CEO van Bruynzeel, over de meerwaarde die het Initiatief TruStone heeft voor retailers. Naast de verstrekking van praktische communicatiemiddelen, ondersteunt het convenant het risicomanagement en draagt deelname bij aan de reputatie.